Groeiende zakelijke dienstverlener investeert veel in marketing

By | 1 oktober 2018

Uit onderzoek van Consultancy en ProSpex blijkt dat zakelijke dienstverleners die hard groeien veel tijd en geld investeren in marketing. Hierdoor zijn ze vaak beter in het genereren van nieuwe klanten en verloopt het acquisitieproces binnen het bedrijf beter. Het aantal nieuwe klanten binnen deze bedrijven stijgt hierdoor. De bedrijven die het meest investeren in marketing maken tot wel drie keer meer omzet dan bedrijven die niet genoeg investeren in marketing. Veel bedrijven maakten de afgelopen maanden een grote omzet mee. Het gaat goed met de economie, dit ziet ook de zakelijke dienstverlening. Een klein deel van de zakelijk dienstverleners wist de gemiddelde omzetgroei zelfs te overtreffen doordat ze beter omgingen met hun sales en marketing. Hiernaast zijn thema’s zoals positionering, dienstverlening en kwaliteit van het bestuur belangrijk voor de omzetcijfers van bedrijven.

Veel bedrijven worstelen met het omzetten van suspects naar leads. Dit vraagt om een nieuwe kijk op technologie en een juiste investering in professionals. Professionals kunnen namelijk beter een vertaalslag maken, waardoor de effectiviteit binnen de marketing afdeling wordt verhoogd. Het investeren in de website, sociale media en het creëren van content wordt hierbij ervaren als een prioriteit om marketing gerelateerde diensten naar een hoger niveau te tillen.

Bron: Consultancy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *